انواع روش های برندسازی شخصی

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست و چگونه انجام می شود؟

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

داشتن برند شخصی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسانی است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند. ساخت برند شخصی می‌تواند به این اشخاص، کمک کند در موقعیت مناسب‌تری قرار بگیرند و راحت‌تر کسب و کار خود را توسعه دهند. همچنین با این‌ اقدام موقعیت خود را در ذهن مخاطب جا انداخته و می‌توانند فعالیت خود را بیشتر از پیش توسعه دهند. در مقاله پیش‌رو قصد داریم مراحل برندسازی شخصی را برای شما شرح داده تا در صورت فعالیت در حوزه مارکتینگ بتوانید به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید.

برندسازی شخصیت چیست؟

کسانی که کسب و کاری خاص در صنعتی مشخص راه می‌اندازند و تلاش می‌کنند که برند خود را مطرح نموده و از سایر رقبا پیشی بگیرند، در حقیقت سعی می‌کنند برند خود را شخصی‌سازی کنند. این افراد علاوه بر پیشرفت شغلی دایره نفوذ خود را افزایش داده و تاثیرگذاری بیشتری در جامعه به دست می‌آورند.

در حقیقت برند شخصی ریشه در شناخت کسب و کار شما در بین مردم دارد در حالی‌که در شخصی‌سازی برند فرد تلاش می‌کند اعتبار و ارزش بیشتری حتی در سطح جهانی پیدا کند. تمام صاحبان کسب و کار در وب سایت یا صفحات اجتماعی، بهترین تبلیغات را برای ارایه محصولات و خدمات خود انجام می‌دهند و سعی می‌کنند برندی موفق طراحی کنند.

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

در صورتی‌که تمام این‌ها یک برندسازی سطحی بوده و برای تبدیل شدن به برند واقعی باید پرسونال آن را برای افزایش ارزش شخصی‌سازی کنند.
پرسنال برندینگ ترکیبی از مهارت‌ها، تجربه و شخصیت صاحب برند است و باید به گونه‌ای باشد تا بتواند با جهانیان ارتباط برقرار کند. با شخصی‌سازی برند باید بتوانید خود را از افراد دیگر متمایز نموده و پس از ایجاد این تفاوت آن را در کسب و کار خود نشان دهید.

انواع روش‌های شخصی‌سازی برند

روش‌های مختلفی برای شخصی‌سازی برند وجود دارد که در ادامه به بررسی حرکت از آن‌ها می‌پردازیم.

مدل یادگیری

در این روش که یکی از مدل‌های کاربردی برای توسعه برند شخصی بوده اصل بر یادگیری علوم جدید، داشتن عزت نفس، مقایسه خود با رقبا، اعتماد به نفس در شروع کار و رعایت نبایدهایی جلوگیری برای موفقیت است.

مدل فانوس دریایی

طبق نظر مدل فانوسی یا لایتهاوس، شخصی‌سازی برند مانند چراغ فانوس دریایی بوده که می‌تواند کشتی‌ها را از خطرات احتمالی رسیدن به ساحل و منزل مقصود نجات دهد. در حقیقت طبق این نظر فردی که برندی را ایجاد می‌کند، نجات دهنده افراد دیگر است. در این مدل پایه فانوس دریایی نشان دهنده تمایز شخص نسبت به رقبا و نقاط قوت فرد است.

انواع روش های برند سازی شخصی

همچنین چراغ نشانه برند و برج تمام کارهایی است که باید در مسیر موفقیت انجام داد. در این میان پرتوهایی که توسط چراغ تولید می‌شوند نیز نشان‌دهنده مسیر شفافی است که باید توسط صاحب برند پیموده شود.

مدل بوم مدل کسب و کار

یکی از مناسب‌ترین مدل های پرسونال برندینگ که تا به حال ارائه گردیده، مدل بوم کسب و کار است. این روش نگاهی گسترده به موضوع کسب و کار و موفقیت برند تجاری دارد. به کمک مدل بوم به راحتی می‌توانید استراتژی‌های شخصی‌سازی را در نهایت سرعت و سادگی طراحی و به اجرا در بیاورید.

اصول برندینگ شخصی

در حقیقت پرسنال برندینگ به این معنا است که دیگران شما را به خاطر توانایی‌ها و مهارت‌هایی که دارید همیشه به یاد داشته باشند. برندسازی شخصی چیزی بیشتر از یک نام تجاری بوده و شما با شخصی‌کردن برند خود می‌توانید در فضاهای تجاری حضور پررنگ همیشگی داشته باشید. شما برای این‌کار باید اصول خاصی را که در ادامه در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد رعایت نمایید.

  • توانایی تصمیم گیری‌های سریع و به موقع؛
  • توانایی تشخیص تفکرات منطقی و ارزیابی آن‌ها؛
  • قابلیت ایده‌‌پردازی و تبدیل آن به واقعیت؛
  • آموزش مهارت‌های مورد نیاز به افراد دیگر برای کمک در کارها و افزایش کارایی؛
همه چیز در مورد پرسونال برندینگ
  • مدیریت کنترل هوش هیجانی و احساسات؛
  • افزایش قدرت تفکر و تصمیم‌گیری؛
  • توانایی تصمیم‌ گیری‌های به موقع؛
  • انتخاب بهترین گزینه در بین گزینه‌های انتخابی مختلف برای تصمیم‌گیری؛
  • توانایی پیش‌بینی مشکلات احتمالی در مسیر رسیدن به هدف ؛
  • توانایی مذاکره و حل و فصل اختلافات در صورت بروز مشکلات بحرانی؛
  • توانایی ارتباط با دیگران؛
  • انعطاف‌پذیری در تصمیم‌گیری و توانایی تفکر در مورد مفاهیم مختلف.

اهمیت پرسنال برندینگ 

در سال‌های اخیر به دلیل حضور افراد در فضای اجتماعی و گسترش کسب و کارهای اینترنتی، اهمیت پرسونال برندینگ و لزوم شخصی‌‌سازی برند بیشتر از پیش احساس می‌شود. در حقیقت شخصی‌سازی برند مناسب افرادی است که در حوزه‌های خاصی فعالیت می‌کنند و دارای مخاطبین و طرفداران بسیاری هستند. به همین جهت اگر می‌خواهید برند خود را با موفقیت شخصی‌سازی کنید باید ارتباط خوبی با دیگران در فضای مجازی داشته باشید.

راهنمای برندسازی شخصی

در ادامه مطلب توضیحات مهمی را در خصوص مراحل برندسازی ارائه می‌کنیم.

  • برند شخصی باید سمت و سوی مشخصی داشته باشد؛
  • باید بدانید چه برتری نسبت به رقبای خود دارید و آن را برجسته کنید.
  • باید برای موفقیت یک پروفایل در فضای مجازی ایجاد کرده و در آنجا فعالیت مستمر داشته باشید.
  • همواره باید در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی آنلاین و در دسترس باشید.
مزایای شخصی سازی برند
  • باید در صفحات مجازی خود مانند سایت، اینستاگرام، توییتر و غیره تولید محتوا کنید.
  • وب سایت یا وبلاگی طراحی کرده و در آن مطالب مفیدی در خصوص کسب و کار خود برای شناخت دیگران نسبت به آن قرار دهید.
  • حضور اجتماعی خود را پررنگ‌تر کنید و در فضاهای اجتماعی تاثیرگذار باشید.
  • اگر دارای تخصص خاصی هستید برای متمایز شدن نسبت به رقبای خود برجسته نموده و به توسعه و پیشرفت آن توجه نمایید.
  • حتماً پروفایل لینکدین خود را کامل کنید.
  • از خود بیوگرافی کامل شامل تحصیلات، تجربه کاری، جوایزی که کسب کرده‌اید، پروژه‌ها و تحقیقات که انجام داده‌اید منتشر کنید.

مزایای برندسازی شخصی

شما با شخصی‌سازی برند می‌توانید داستان خود را همانطور که دوست دارید در عین صداقت برای مخاطبان خود در فضای مجازی تعریف کنید. وقتی که دیگران برند شما را می‌شناسند و به آن اعتماد می‌کنند این باعث می‌شود که شما انگیزه بیشتری پیدا کرده و به دنبال کسب فرصت‌های تجاری و پیشرفت‌های شغلی دیگری باشید. همچنین می‌توانید در قبال ارائه خدمات پول بیشتری دریافت کنید. پرسونال برندینگ همواره شما در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار می‌دهد و با اعتبار به دست آمده می‌توانید با افراد سرشناس بیشتری در ارتباط باشید.

راهنمای صخصی سازی برند یا پرسونال برندینگ

وقتی که برند خود را شخصی‌سازی می‌کنید، راحت‌تر در گوگل و سرچ‌های صفحات اجتماعی می‌توان شما را پیدا کرد و با شبکه بزرگی از طرفداران، مشتریان بالقوه، مشتریان فعلی و همکاران در صنف مشترک در ارتباط خواهید بود. وقتی که برند شما رشد می‌کند افراد بسیاری برای شراکت با شما پیش قدم بوده و این کار علاوه بر موفقیت، سبب می‌شود محصولات و خدمات بیشتری برای ارائه داشته باشید. همچنین افراد بسیاری در فضای مجازی برای کارهایی مانند بازاریابی و تبلیغات به شما مراجعه می‌کنند.

وقتی که برند شما شخصی‌سازی می‌شود و رشد می‌کند شخصیتی شناسا و برجسته پیدا می‌کنید و کسب و کار شما قدرت بسیار زیادی پیدا کرده و زمینه پیشرفت شما برای سال‌های طولانی فراهم می‌شود.
تمامی این عوامل اعتماد به نفس  شما را افزایش داده و سبب می‌شود کنترل بیشتری روی موضوعات و مسائل اطرافتان داشته باشید.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله سعی کردیم در خصوص مفهوم شخصی‌سازی برند و تاثیرات آن در کسب و کاری که دارید توضیحات مفیدی را ارائه نماییم.

با توجه به مزایایی که این موضوع دارد  به تمام کسانی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارای کسب و کارهای مختلف بوده، قصد ساخت برند جدید یا ریبرندینگ دارند توصیه می‌کنیم پس از تحقیقات لازم و کمک گرفتن از افراد متخصص، برای برند سازی کسب و کار خود اقدام نمایند.

اشتراک گذاری:

مقالات اخیر

مدیران سازمان ها برای بقای کسب و کار خود در عصر امروز که تقاضای محدود … ادامه مطلب

market research چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار دارید و یا صاحب یک کسب … ادامه مطلب

بهبود فرآیند چیست ؟

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، لازم است برای حفظ توان رقابتی تان به … ادامه مطلب

معرفی بهترین مشاغل درآمدزا

درآمدزایی یک جنبه حیاتی در زندگی هر فرد و همچنین برای کسب و کارها است. … ادامه مطلب

مقالات مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *